Ćwiczenia równoważne na piłce są obecnie bardzo popularną formą aerobiku i zajęć fitness. Co więcej, sam aerobik powstał w latach 70. Ubiegłego wieku, a od tego czasu nastąpił gwałtowny i duży rozrost ten dziedziny. W klubach fitness coraz popularniejsze stają się pomocnicze przedmioty zarówno te duże, jak i małe. Wśród nich można wymienić piłki, poduszki oraz wałki. Dlaczego tak się dzieje? Jakie są zalety tego typu ćwiczeń?

Ćwiczenia równoważne na piłce - warto

Fitness

Wykonując jakiś trening każdy z nas chciały, aby był on jak najbardziej efektywny. W związku z tym, naukowcy związani z dziedziną fizjologii cały czas pracują nad udoskonalaniem ćwiczeń, tak, aby jak najlepiej były dopasowane do wymagań ludzi. Co więcej, im bardziej stabilne jest podłoże, na którym wykonujemy ćwiczenia, tym łatwiej jest ludziom utrzymać na nim równowagę. Zmieniając podłoże, na takie, które ma mniejszą stabilność musimy angażować większą ilość mięśni, co znacząco wpływa na ich kondycję oraz rozwój.

Warto też wspomnieć, że używając do ćwiczeń niestabilnego podłoża, człowiek koncentruje się na nim tak, aby utrzymać równowagę. Takie działania polepszają świadomość ciała, koncentrację oraz znacząco zwiększają intensywność treningu. Jest to bardzo dobra forma treningu dla osób, które chciałyby z niego wynieść jeszcze więcej. Aby utrzymać równowagę należy zaangażować większą ilość mięśni, co przekłada się na intensywność treningu. Warto też dodać, że przyrząd (często jest to piłka), który wprowadzi w stan destabilizacji, sprowokuje reakcję ciała, a co za tym idzie jego ćwiczenie. Wspomaga to naukę i doskonalenie odruchów korygowania ciała oraz odciąża i mobilizuje odcinek lędźwiowy.

Ćwiczenia równoważne na piłce

Ćwiczenia równoważne na piłce wymagają od ludzi znalezienie oraz utrzymania środka ciężkości, wzmacniają ciało oraz przygotowują je do czynności w życiu codziennym. Wśród zalet warto też dodać, że tego typu ćwiczenia bardzo dobrze wpływają na rzeźbienie sylwetki. Co więcej, większość ćwiczeń można wykonywać samemu w domu. Potrzebne są do tego specjalne piłki, bosu lub dyski i poduszki sensomotoryczne. Każdy z tych przedmiotów wypełniony jest powietrzem, którą ilość można samemu regulować, a co za tym idzie dopasować do poziomu intensywności oraz umiejętności.

Ćwiczenia równoważne na piłce

Ćwiczenia równoważne na piłce – dla kogo

Wiele osób uważa, że ćwiczenia równoważne na piłce są typowo skierowane do kobiet, lecz jest to błędne myślenie. Wbrew pozorom mogą być one bardzo trudne nawet dla osób, które regularnie ćwiczą na siłowni. Co więcej, angażują one zdecydowanie większą ilość mięśni, a więc warto je wykonywać dla poprawy kondycji oraz sylwetki.